piątek, 8 lipca 2011

Jak Napisać Dobre CV

1.   Pisz dokładnie: pisząc o wykształceniu lub zatrudnieniu podawaj datę (miesiąc i rok), zarówno początkową, jak i końcową. Pozwoli to pracodawcy szybciej zorientować się w przebiegu Twoich studiów czy kariery zawodowej.
2.   Pisz chronologicznie: informacje dotyczące wykształcenia i doświadczenia zawodowego trzeba przedstawić w odwrotnym porządku chronologicznym czyli od zdarzeń najnowszych do najstarszych.
3.   Pisz prosto: na początku podaj swoje dane personalne, posiadane wykształcenie, ukończone szkolenia, doświadczenia zawodowe, ewentualnie inne osiągnięcia, o ile mają związek z pracą, o którą się ubiegasz. Potem zamieść informacje o znajomości języków obcych i obsłudze komputera.
4.   Pisz zwięźle: całość tekstu powinna się zmieścić na jednej stronie formatu A4, maksymalnie na dwóch stronach.
5.   Pisz w formie cyfrowej: CV powinno być napisane na komputerze, na gładkim białym papierze. Nie twórz jednego CV, które roześlesz do wszystkich. Do każdej oferty podchodź indywidualnie.
6.   Pisz zrozumiale: unikaj podawania niezrozumiałych skrótów i symboli. Pamiętaj również o wyeliminowaniu błędów czy literówek.
7.   Pisz przejrzyście: pamiętaj o wyraźnym oddzieleniu kolejnych sekcji.
8.   Pisz uczciwie: wszystkie informacje zawarte w CV powinny być rzetelne i prawdziwe.
9.   Dołącz zdjęcie: aktualne, w formacie paszportowym.
10. Napisz CV legalnie - u dołu umieść oświadczenie zezwalające na przetwarzanie danych osobowych. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz